Jezik:

30 October 2020 Putopisi

Moskva iz ugla člana kabinske posade Er Srbije

Autor teksta: Marinko Kovačević, član kabinske posade, Air Serbia

Za Moskvu sam leteo tokom zime 2020. godine i to je bio jedan izvanredan doživljaj.

Ruska prestonica je od Beograda udaljena 1714 km vazdušnom linijom, a let Er Srbijom traje 2 sata i 45 minuta. S obzirom na to da je u pitanju nešto duži let, kabinsko i letačko osoblje ponekada ostaje preko noći na destinaciji i svoj posao, odnosno povratak u Beograd, obavlja sutradan.

Noć pre leta sam spakovao kofer, opeglao uniformu, obrijao se i spremio sve što mi je neophodno za radni dan koji je preda mnom. Kada sam ustao proverio sam da li sam spakovao sva dokumenta za let, obukao sam uniformu, skuvao kafu i pogledao šta ima na televiziji. To je moja rutina pred let, i način na koji se opuštam dok čekam kompanijski prevoz da dođe po mene.

Po običaju, izašao sam par minuta ranije ispred zgrade, jer se uvek držim politike - bolje da ja čekam prevoz, nego da prevoz čeka mene. Koleginica koja je takođe išla za Moskvu već je bila u prevozu. Iskoristili smo priliku da popričamo o tome šta ćemo da radimo tokom našeg boravka u ruskoj prestonici.

Oboje smo bili uzbuđeni!

Na aerodrom smo stigli otprilike sat i po pre leta, gde smo obavili kompanijski brifing, i upoznali se sa ostalim članovima posade koji idu za Moskvu sa nama.

Brifing je vreme kada pričamo o tome šta nas čeka tokom leta - da li se očekuju turbulencije, koliko imamo putnika (odraslih, dece, beba), koliko let traje i da li postoje neki posebni zahtevi za taj let.

Kada smo ušli u avion, u skladu sa procedurom smo proverili sve ono što spada u naše obaveze pre ukrcavanja putnika. Kada putnici uđu u avion, dočekujemo ih u skladu sa našim tradicionalnim gostoprimstvom, uz osmeh i ljubaznost. S obzirom na to da je u pitanju bio noćni let, ubrzo nakon poletanja, većina putnika je zaspala.

Kolege i ja smo završili sa svim obavezama u prvoj fazi leta. Seli smo, popili kafu i pričali o Moskvi. Napravili smo plan šta ćemo da radimo kada sletimo.

U Moskvi smo se prvo naspavali. Sećam se prvog utiska Moskve - zapitao sam se zašto je toliko hladno. Imao sam osećaj da je zima hladnija u Moskvi nego u Beogradu, iako nema velike temperaturne razlike. Moskva je ogromna i božanstvena! Sve je mirisalo na Božićne praznike. Novogodišnja čarolija se osetila u svakom delu grada. Bilo je magično. Moje oduševljenje nije moglo da se opiše rečima! Zaista jedno divno iskustvo.

Posetio sam famozni Crveni trg i prelepi hram Svetog Vasilija, koji izgleda nestvarno! Nedaleko od hrama Svetog Vasilija, nalazi se prelepi kompleks monumentalne arhitekture, čuveni moskovski Kremlj. Preko puta Kremlja se nalazi Istorijski državni muzej, koji je savršena atrakcija za fotografisanje. Pri poseti Crvenom trgu, zaista ne znate gde ćete pre, jer ima mnogo znamenitosti na jednom mestu. Nakon što smo obišli Crveni trg, uputili smo se ka Boljšoj teatru, domu ruskog baleta i opere, koji postoji od 1825. godine. Autentičan i veličanstven izgled teatra je dodatan razlog za posetu ovoj znamenitosti od velikog kulturnog značaja.

Nakon duge šetnje gradom, odlučili smo da odemo na jedan pravi ruski čaj. Usput sam naišao na radnju koja me nije ostavila ravnodušnim. "Mon Bon" je radnja u kojoj mogu da se kupe poznati makarons kolačići u svim duginim bojama. Makaronsi izgledaju kao na slici - čak sam se zapitao da li su uopšte namenjeni za jelo. Kao veliki ljubitelj makarons kolača nisam mogao da prođem, a da ne kupim ništa. Moskva je opasan grad za ljubitelje slatkiša! Ali to nije sve, ako posetite Moskvu, nećete moći da odolite radnjama gumenih bombona, koje se nalaze na svakom ćošku. Kada uđete u jednu od radnji, tamo možete da nađete sve moguće gumene bombone koje postoje. Šetajući po Moskvi shvatio sam da ima dosta poslastičarnica, što bi Australijanci rekli - "Rusi imaju baš sladak zub".

Moskva je zaista jedan velik grad, a sledeći put kada budem imao prilike da ga posetim, voleo bih da obiđem Novu Moskvu i Muzej istorije vodke.

Sjajna stvar kod nas u Er Srbiji je to što imamo divne kolege i prijatelje, i uvek se svi lepo družimo.

Zaista je lepo raditi za Er Srbiju.

Newsletter

Prijavite se i ne propustite naše posebne ponude.

Registracija

Povoljnije do rezervacije uz online profil! Registruj se i ostvari popust u iznosu od 10% na cenu karte, bez aerodromskih taksi.

Mandatory field

Još nekoliko informacija potrebnih za kreiranje profila

Lični podaci

Titula

Polje je obavezno za popunjavanje

Pol

form.recaptcha.message

Hvala na registraciji!

Proveri mejl jer ti uskoro stiže promo-kod sa popustom za tvoje naredno putovanje!

Zaboravljena lozinka

Bez brige. Samo nam pošalji svoj imejl i poslaćemo ti link za kreiranje nove lozinke.

Mandatory field

Lozinka je ažurirana

Poslali smo link za resetovanje lozinke na Vašu mejl adresu