Језик:

30 October 2020 Путописи

Москва из угла члана кабинске посаде Ер Србије

Аутор текста: Маринко Ковачевић, члан кабинске посаде, Air Serbia

За Москву сам летео током зиме 2020. године и то је био један изванредан доживљај.

Руска престоница је од Београда удаљена 1714 км ваздушном линијом, а лет Ер Србијом траје 2 сата и 45 минута. С обзиром на то да је у питању нешто дужи лет, кабинско и летачко особље понекада остаје преко ноћи на дестинацији и свој посао, односно повратак у Београд, обавља сутрадан.

Ноћ пре лета сам спаковао кофер, опеглао униформу, обријао се и спремио све што ми је неопходно за радни дан који је преда мном. Када сам устао проверио сам да ли сам спаковао сва документа за лет, обукао сам униформу, скувао кафу и погледао шта има на телевизији. То је моја рутина пред лет, и начин на који се опуштам док чекам компанијски превоз да дође по мене.

По обичају, изашао сам пар минута раније испред зграде, јер се увек држим политике - боље да ја чекам превоз, него да превоз чека мене. Колегиница која је такође ишла за Москву већ је била у превозу. Искористили смо прилику да попричамо о томе шта ћемо да радимо током нашег боравка у руској престоници.

Обоје смо били узбуђени!

На аеродром смо стигли отприлике сат и по пре лета, где смо обавили компанијски брифинг, и упознали се са осталим члановима посаде који иду за Москву са нама.

Брифинг је време када причамо о томе шта нас чека током лета - да ли се очекују турбуленције, колико имамо путника (одраслих, деце, беба), колико лет траје и да ли постоје неки посебни захтеви за тај лет.

Када смо ушли у авион, у складу са процедуром смо проверили све оно што спада у наше обавезе пре укрцавања путника. Када путници уђу у авион, дочекујемо их у складу са нашим традиционалним гостопримством, уз осмех и љубазност. С обзиром на то да је у питању био ноћни лет, убрзо након полетања, већина путника је заспала.

Колеге и ја смо завршили са свим обавезама у првој фази лета. Сели смо, попили кафу и причали о Москви. Направили смо план шта ћемо да радимо када слетимо.

У Москви смо се прво наспавали. Сећам се првог утиска Москве - запитао сам се зашто је толико хладно. Имао сам осећај да је зима хладнија у Москви него у Београду, иако нема велике температурне разлике. Москва је огромна и божанствена! Све је мирисало на Божићне празнике. Новогодишња чаролија се осетила у сваком делу града. Било је магично. Моје одушевљење није могло да се опише речима! Заиста једно дивно искуство.

Посетио сам фамозни Црвени трг и прелепи храм Светог Василија, који изгледа нестварно! Недалеко од храма Светог Василија, налази се прелепи комплекс монументалне архитектуре, чувени московски Кремљ. Преко пута Кремља се налази Историјски државни музеј, који је савршена атракција за фотографисање. При посети Црвеном тргу, заиста не знате где ћете пре, јер има много знаменитости на једном месту. Након што смо обишли Црвени трг, упутили смо се ка Бољшој театру, дому руског балета и опере, који постоји од 1825. године. Аутентичан и величанствен изглед театра је додатан разлог за посету овој знаменитости од великог културног значаја.

Након дуге шетње градом, одлучили смо да одемо на један прави руски чај. Успут сам наишао на радњу која ме није оставила равнодушним. "Мон Бон" је радња у којој могу да се купе познати макаронс колачићи у свим дугиним бојама. Макаронси изгледају као на слици - чак сам се запитао да ли су уопште намењени за јело. Као велики љубитељ макаронс колача нисам могао да прођем, а да не купим ништа. Москва је опасан град за љубитеље слаткиша! Али то није све, ако посетите Москву, нећете моћи да одолите радњама гумених бомбона, које се налазе на сваком ћошку. Када уђете у једну од радњи, тамо можете да нађете све могуће гумене бомбоне које постоје. Шетајући по Москви схватио сам да има доста посластичарница, што би Аустралијанци рекли - "Руси имају баш сладак зуб".

Москва је заиста један велик град, а следећи пут када будем имао прилике да га посетим, волео бих да обиђем Нову Москву и Музеј историје водке.

Сјајна ствар код нас у Ер Србији је то што имамо дивне колеге и пријатеље, и увек се сви лепо дружимо.

Заиста је лепо радити за Ер Србију.

Newsletter

Пријавите се и не пропустите наше посебне понуде.

Регистрација

Повољније до резервације уз онлајн профил! Региструј се и оствари попуст у износу од 10% на цену карте, без аеродромских такси.

Mandatory field

Још неколико информација потребних за креирање профила

Лични подаци

Титула

Поље је обавезно за попуњавање

Пол

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Хвала на регистрацији!

Провери мејл јер ти ускоро стиже промо-код са попустом за твоје наредно путовање!

Заборављена лозинка

Без бриге. Само нам пошаљи свој имејл и послаћемо ти линк за креирање нове лозинке.

Mandatory field

Лозинка је ажурирана

Послали смо линк за ресетовање лозинке на Вашу мејл адресу